Laddar...

Det finns inte direkt några givna rätt eller fel när det gäller optik. Du bestämmer själv vilka funktioner du vill ha samt vilken prestanda du är beredd att betala för. Vi på Netjakt AB rekommenderar precis som väldigt många andra att köpa ”mer optik än bössa”, vi tycker alltså att det är viktigare att du får ett pålitligt, skottfast kikarsikte med hög skärpa, klarhet och repebilitet som passar dig och din jakt. Detta anser vi vara viktigare än att lägga den där sista hundralappen på bössan som har någon futtig millimeter bättre träffbild på 300 meter.

Det enda vi ser som riktigt fel är att köpa billigaste serien hos en lågprestandatillverkare för att sedan montera det på ett jaktvapen. Vårt ansvar som jägare är att undvika onödiga skadskjutningar in i det sista, här får vi inte slarva! Att använda ett ”dåligt” sikte är i vår mening detsamma som att inte ta ansvar. Däremot kan kanske samma sikte med större framgång användas på 22.an som används vid övning.

Vi hoppas att ni skall finna bra och användbar information som hjälper er att hitta det sikte som ni själva vill ha och använda. Vi hoppas samtidigt att ni genom att få informationen från oss känner en trygghet i att handla här hos oss på netjakt.se!
  • Full returrätt i 30 dagarVi vill att du skall bli nöjd!
  • Stort sortiment av fästenTill de flesta vapen och tuber.
  • 1000 tals kikarsiktenVärldsledande tillverkare
  • Frågor?Ring oss på 0760-10 55 05

REGISTRERA NYHETSBREV